Boek Review – Vlinder uit cocon

Lieve lezers, sinds lange tijd heb ik voor jullie weer een review over een boek. Dit keer heb ik het boek vlinder uit de cocon gelezen. Vandaag wil ik jullie kennis laten maken met de schrijfster en haar boek. Wat vind ik van dit boek? Hoe is haar boek ontstaan?

Ik heb gevraagd of ze een stukje wou schrijven voor jullie waarin ze uitlegt hoe haar boek is ontstaan. Hier onder kunnen jullie haar stukje lezen.

Als kind schreef ik graag verhaaltjes en droomde ik er al van om ooit een boek uit te geven. In de middelbare school geraakte het schrijven op de achtergrond. Ik had er gewoonweg geen tijd meer voor. Toen ik mijn enkel brak en een aantal weken niet kon werken, sprak ik het idee uit tegen mijn vriend om te schrijven. Mijn vriend is muzikant en hij moedigde mij aan om te schrijven. Ik begon een verhaal op te schrijven, maar algauw landde het verhaal in de prullenbak. Ik vond het maar niets. Toen het op een gegeven dag op het werk rustig was, kreeg ik ineens heel veel ideeën voor een verhaal. Ik ben deze beginnen opschrijven en uitwerken. Zo ben ik beginnen schrijven. In het begin schreef ik graag in mijn vrije tijd en als tijdverdrijf op rustige momenten op het werk. Maar algauw had ik het schrijven nodig als de lucht om te ademen. En dat is vandaag nog steeds zo. Na een jaar lang hard werken, was mijn boek ‘Vlinder uit cocon’ klaar en verschenen bij boekscout Ondertussen ben ik druk bezig met schrijven aan een volgend boek

Schrijfster van het boek is: Sara Knockaert

Waar gaat het boek over:
Isabelle is een jonge vrouw die niet veel ervaring heeft in de liefde. Plots wordt ze tot over haar oren verliefd op een fitnessmedewerker. Vlinder uit de cocon gaat over hun relatie, de rugklachten van Isabelle, een familiegeheim met incest dat komt bovendrijven en hoe de familie samenleeft als patchworkfamilie.

Wat vind ik van het boek?
Ik moet eerlijk zeggen ik ben zelf helaas niet verkocht. Het verhaal lijn is leuk en aansprekend. Alleen de schrijfstijl sprak mij niet zo aan. ik vond het hierdoor moeilijk om te lezen. En heeft het ook wat langer geduurd voordat ik het boek uit had. Dit vond ik erg jammer omdat het verhaal van het boek wel erg goed was. Ik vond door de schrijfstijl het soms erg moeilijk om te zeggen ik pak dit boek er bij terwijl ik eigenlijk nog een lading boeken er heb liggen van mijn favoriete schrijfster. Maar ik wou dit boek wel de kans geven want vaak wordt het later in het boek beter. Dit heb ik bij meerdere boeken. Dit was bij dit boek ook wel redelijk zo, hoe verder je in het boek kwam hoe beter hij las. Echter was het alleen niet mijn leesstijl en bleef het moeilijk om dit boek er bij te pakken.

Maar dit is natuurlijk een persoonlijke voorkeur van lees/schrijfstijl, iedereen heeft een favoriete stijl wat betreft lezen. Of ik dit boek aan kan raden, als je het niet erg vind om eens wat anders te proberen of dit jou leesstijl is ja zeker. Het verhaal blijft wel mooi en goed. En dat is vaak toch de kracht van het boek.

Lieve lezers, Bedankt voor het lezen van mijn artikel, Kennen jullie dit boek al?

Dit artikel bevat producten die mij zijn toegestuurd.

Geef als eerste een reactie