Camperen in Kroatië?

Vanuit Oostenrijk zijn wij door gegaan naar Kroatië hier hebben we acht dagen met de tent gestaan. Voor mij was dit de eerste keer in kroatië en de eerste keer met onze nieuwe tent. Allemaal spannend dus. Maar hoe is het mij bevallen in Kroatië en wat vind ik van het land.

De reis begon in Oostenrijk, Van daar uit zijn wij vertrokken naar Kroatie. Zelf ben ik nog nooit in Kroatië geweest en vond het best spannen om dit land te ontdekken. Wij zaten boven in Kroatië namelijk in de plaats Novigrad. Hier stonden we op een mooie grote camping. Eenmaal aangekomen was het tijd om de tent op te zetten. Aangezien we een nieuwe tent hadden koste het even om hem op te zetten. Daarnaast werkte de grond ook niet echt mee aangezien het allemaal stenen waren. Zie dan maar eens een haring in de grond te krijgen. Er zijn er helaas genoeg krom gegaan. We hebben gelukkig een jaar de tijd om even nieuwe te halen. Nadat de tent stond zijn we even gaan zitten en wat drinken. En rond de avond was het tijd om even een wandeling te maken over de camping en het strand. In de avond hebben we gewoon lekker bij de tent gezeten verder en heerlijk genoten van het mooie weer.

Op de tweede dag zijn we Novigrad zelf in gegaan, hier hebben we een paar uur rond gelopen en een op een terrasje wat je gedronken. De middag hebben we tevens heerlijk doorgebracht op het strand en in de zee. Dit was heerlijk om even af te koelen. In de avond gingen we even boodschappen doen en daarna liepen we door naar een crazy car crash. Hier kunnen jullie binnenkort meer over lezen. Hier komt namelijk een los artikel van online. Na de crazy car crash zijn we terug gegaan naar de tent en hebben we daar nog even heerlijk gezeten.

Inmiddels is het al weer Donderdag en de derde dag van onze vakantie al weer. de tijd vliegt als je het zo bekijkt. Deze dag deden we eigenlijk ook niet zo heel veel. We hebben boodschappen gedaan, lekker aan het strand gelegen en in de avond uit eten geweest op de camping. Daarna nog even een aantal nacht foto’s gemaakt en toen was de dag al weer voor bij.

Op naar de vrijdag dan maar. Vandaag zijn we naar Koper geweest dit is een plaats in Slovenië waar we hebben gewinkeld. We hadden er meer van verwacht maar helaas. Het was niet zo heel boeiend om daar te winkelen. Op de terug weg naar onze camping zijn we nog even door gereden naar Porec. Hier hebben we nog even gewinkeld en heerlijk rond gewandeld. In de avond zijn we op de camping naar een soort bar geweest waar we wat hebben gedronken en hebben geluisterd van de muziek die ze speelden.

De zaterdag was weer een heerlijk strand dagje. In de avond was er een bioscoop film die ze buiten afspeelden (kungfu panda) hier hebben we ook even gezeten en verder eigenlijk gewoon bij de tent gezeten. Eigenlijk hebben we deze dag niet heel veel gedaan maar lekker geluierd.

De zondag was eigenlijk ook zo een hang dag. In de avond zijn we wel naar Novigrad geweest waar we heerlijk hebben gegeten bij een restaurantje. Het eten hier is zo goedkoop dat je eigenlijk bijna elke avond wel uit eten kunt gaan.

De maandag stond in het teken van al heel veel opruimen en inpakken want morgen is al weer onze laatste dag en gaan we naar huis helaas. In de middag hebben we nog even een ritje gemaakt op een Jetski. Wel leuk om dit eens te ervaren. Helaas was de tijd zo voorbij. We zijn toen maar even boodschappen gaan doen voor de dag. En verder hebben we weer heerlijk bij de tent gehangen en in het water.

Toen was het al weer dinsdag en zat onze tijd er op. Het was tijd om weer naar huis te gaan. De laatste spullen in de auto. De tent moest natuurlijk nog opgeruimd worden en toen kon de terug reis al weer beginnen. We hadden 1300km voor de boeg en rond half 9 in de ochtend zijn we vertrokken aan onze terug reis. Op naar huis.

Ik heb ontzettend genoten van mijn vakantie en wat is Kroatië een prachtig land. Het is zeker een land waar ik nog eens naar terug wil. Wie weet volgend jaar wel.

Hoe was jullie vakantie?

Liefs,
Rowenia

Advertentie:

Geef als eerste een reactie