Film Review – Spotligcht

Lieve lezers vandaag heb ik voor jullie een film review. Ik heb afgelopen week de film spotlight gekeken. In dit artikel probeer ik jullie meer te http://features.eonefilms.com/eOne/medialibrary/eOneFilmsInternational/eOneFilmsInternational/SPOTLIGHT/SPOTLIGHT-INTL-POSTER.jpg?width=300&height=445&ext=.jpgvertellen over deze film en wat ik hier van vond.

Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen heb ik de film spotlight gekeken. We zagen alleen de cover en besloten om deze film te kijken. We wisten niet wat we hier van moesten verwachten.

De film is eigenlijk een best aangrijpend verhaal, iedereen heeft wel van het kindermisbruikschandaal in de katholieke kerken gehoord. Dit is een film over hoe deze mensen te werk gingen en wat er allemaal gebeurde. Ook zie je het verhaal van een krant die dit wil publiceren. Zij hebben alles tot de bodem uitgezocht. In deze film ga je eigenlijk samen met de krant (Boston globe) opzoek naar wat er is gebeurd. Eigenlijk ontdek je samen met hun wat er is gaande was(het is geen documentaire maar een echte film). De films is aangrijpen, verrassend en zeker aan te raden voor iedereen. Je wordt zo meegenomen in het verhaal en wil zelf graag het einde weten.

Het verhaal vond ik echt aangrijpend en mooi om te zien. Ik zag dingen voorbij komen die ik niet had verwacht. De film is samen gemaakt met de mensen die destijds betrokken waren bij het onderzoek. Het verhaal gaat niet over Nederland maar over een plaatsje in Amerika

Lieve lezers, bedankt voor het lezen van mijn artikel. Wat zijn jullie favoriete films? Of heb jij nog aanraders?

Foto’s afkomstig van: http://features.eonefilms.com/films/spotlight

1 Trackback / Pingback